2021
03
08
Vloženo:

Dlouhodobý růst, ale ne „na sílu“. Příběh SEALLu, který slaví 30 let na trhu

Společnost SEALL s.r.o. v letošním roce oslavila 30. výročí své existence. Při této příležitosti vám přinášíme rozhovor s jedním z majitelů a jednatelů společnosti, Ing. Jiřím Pavlů.

Už od roku 1991 jste ve vedení společnosti. Stále Vás to baví?

Hydraulika a pneumatika vám neustále rozšiřují životní obzor a vy se v různých provozech neustále setkáváte s novými podmínkami, postupy a řešeními a vidíte, jak se co vyrábí a zamýšlíte se, jaká řešení zvolit, co zlepšit, zjednodušit, zdokonalit. Jednou jste v jaderné elektrárně, pak řešíte otevírání dveří autobusů nebo vlaků, příště za vámi přijde zákazník s tím, že potřebuje vysokým tlakem tvářet nerezové trubičky. Jsme u technologie výroby dílů do aut, pohybujeme se kolem obráběcích strojů, děláme i do těžebních strojů, lesnictví, zemědělství, stavební techniky, vodních děl, dokonce jsme v Asii řešili hydrauliku na vesmírné observatoři. Stavíme jednoúčelové stroje a zařízení, zkušební standy a poskytujeme řadu dalších zajímavých technických aplikací. Jsme schopni naši optiku zaostřit na pestrou paletu technických aspektů - od problému typu netěsnícího o-kroužku až po návrh, vývoj, montáž a údržbu výrobní linky ve strojírenských provozech. Možná proto nás tato práce nikdy nezačne nudit. 

Kdybyste měl říci nějakou vlastnost, která je v DNA společnosti SEALL, která by to byla?

Rosteme přirozeně, postupně, bez velkých výkyvů. Nežádáme o finanční injekce zvenčí, nežadoníme o dotace, nerosteme „na sílu“. Co vyděláme, to investujeme do firmy. Dnes díky tomu máme cca 70 kvalifikovaných lidí – a přes problémy, které nám stejně jako celé společnosti přinesla pandemie – se snažíme udržet tým a zajistit si jistotu i do budoucna, protože náš tým je významným faktorem našeho úspěchu. Ale zpátky k vaší otázce. Možná nejvíc by to byla odbornost, na té si zakládáme a dále pak i naše zkušenosti a flexibilita. Asi se to jeví jako až příliš banální odpověď, ale  kdybychom nepoužívali odbornost a selský rozum a nehledali funkční řešení, nemohli bychom na trhu 30 let existovat a dlouhodobě růst. 

Jak je těžké obstát v době, kdy na váš obor útočí nejrůznější technologické inovace – a zároveň, kdy je jednoduché cokoli nakoupit či přeprodat globálně?

Jediná šance je mít dobré jméno. Naslouchat zákazníkovi, říkat pravdu a navrhovat funkční řešení. Vždycky můžete najít překupníka, garážovou firmu, internetový obchod, který bude levnější. To je dnešní realita. Jenže k nám, do jednotlivých poboček, zákazníci stále jezdí i několik desítek kilometrů, protože ví, že jim poradíme a zároveň když už něco vymyslíme a postavíme, tak to bude fungovat a nenecháme je ve štychu ani v následné údržbě. To si na internetu ani ve slevové akci nekoupíte. 

A co se týká trendů ve vašem oboru – tedy pneumatice a hydraulice?

Čím dál víc do našeho oboru zasahuje elektronika a automatizace. Pro nás je to do určité míry nepříjemná věc, protože klasická pneumatika a hydraulika bývá v některých segmentech nahrazována elektromechanikou. Ale na druhé straně náš je obor neuvěřitelně široký a flexibilní a tekutinové mechanizmy najdete téměř ve všech oblastech a v některých aplikacích jsou stále nenahraditelné. Zákazníci také hledají úsporné a spolehlivé řešení. Úsporné energeticky – i co se týká dalších nákladů na údržbu. A s tím jim samozřejmě umíme pomoci také.

Kdo je vůbec typický zákazník SEALLu?

Zákazníci se dají rozdělit do několika skupin. První z nich jsou „opraváři“. Ti jen potřebují vyměnit starší díl za nový nebo někde něco rozšířit. Jsou to odborníci, kteří vědí, pro co si jedou, my jim to dáme a oni se k nám vrátí zase za měsíc nebo za půl roku. Následuje skupina uživatelů strojů s fluidními systémy, těm nabízíme komplexní servisní služby od preventivní údržby až po generální opravy nebo přestavby strojů. Pak je  skupina zákazníků, která něco projektuje - ti si vezmou katalogy nebo s námi debatují nad CAD soubory a těm pomáháme hledat nejlepší cestu k realizaci jejich záměru. Ale máme také stále dost zákazníků, kteří mají jen obecnou myšlenku či představu a nevědí, jak ji uvést do reálného života. My si musíme celou problematiku nastudovat a nabídnout komplexní řešení od návrhu až po dodávku stroje nebo zařízení. 

Co aktuálně připravujete pro zákazníky?

Jako každým rokem pracujeme na rozšiřování našeho portfolia zboží a služeb, přičemž tím asi nejvýznamnějším počinem je, že již v loňském roce jsme začali vyvíjet a vyrábět zařízení, které nám umožní zefektivnit oblast služeb a současně více rozšíří naši činnost do oblasti výroby, kterou jsme dosud s problémy kooperovali. Podrobnosti si ovšem v tuto chvíli ještě necháme pro sebe.

A jaké poselství byste zákazníkům a ostatním subjektům předal na závěr?

Předně bych všem popřál mnoho zdraví a štěstí v této zvláštní době. Děkuji našim zákazníkům, zaměstnancům i dodavatelům za spolupráci a ochotu čelit výzvám vyplývajícím z aktuální situace ve světě. Zákazníkům pak také děkuji za to, že se na nás s důvěrou obracejí a ujišťuji je, že i nadále budeme činit maximum pro naplnění jejich požadavků. Jsme s vámi, držte se!